سیم کارت های مناسب برای دستگاه کارتخوان
نوشته شده توسط : Arfi :)

امروزه برای راحتی و با پیشرفت تکونولوژی می توان از دستگاه های کارتخوان با توجه به کسب و کار استفاده کرد، از مهم ترین مزیت های دستگاه های کارتخوان که باعث می شود از آن ها استفاده کنیم تسریع فرایند پرداخت بدون محدودیت زمان و مکان می باشد. دستگاه های کارتخوان به دو دسته ثابت و سیار دسته بندی می شوند و هر کدام انواع مختلفی دارند. برای استفاده از دستگاه کارتخوان شما نیاز به سیم کارت دارید، که سیم کارت شما باید یک سری فاکتورها را در بر گیرد که مناسب دستگاه شما باشد . ما در ادامه به بررسی این فاکتورها خواهیم پرداخت.

سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان

1) باید از سیم کارت های فاقد پین برای دستگاه کارتخوان استفاده کرد.

2) سیم کارت های پانچ شده برای دستگاه های کارتخوان مناسب نیستند و باید از سیم کارت های میکرو و یا نانو استفاده کرد.

3) شما می توانید در دستگاه کارتخوان سیار خود از سیم کارتی که به نام شخص دیگری است استفاده کنید یعنی در دستگاه های کارتخوان سیار فرقی نمیکند که سیم کارت استفاده شده در آن به نام چه شخصی باشد.

4) در دستگاه های کارتخوان شما امکان استفاده از سیم کارت های دائمی اپراتورها را ندارید و حتما باید از سیم کارت های اعتباری استفاده کنید، ناگفته نماند که باید قبل از وارد کردن سیم کارت به داخل دستگاه حداقل مبلغ برای فعال سازی و استفاده از دستگاه را که معادل ده هزار تومان است پرداخت کنید.

5) در صورت خرید سیم کارت جدید برای استفاده در دستگاه کارتخوان خود، با اینکه بیشتر اپراتور ها بلافاصله بعد از تحویل سیم کارت آن را فعال می کنند، اما ممکن است مجبور شوید بعد از تحویل مدتی را برای فعال شدن سیم کارت خود صبر کنید. شما می توانید برای اطمینان از فعال بودن سیم کارت خود، آن را داخل یک گوشی تلفن همراه بیاندازید و یک تماس برقرار کنید. در صورتی که سیم کارت شما فعال نیست می توانید از روش های متفاوتی از جمله مراجعه به دفاتر دولتی پیشخوان، اقدام به فعالسازی سیم کارت خود کنید.

دستگاه های کارتخوان سیم کارت های تمامی اپراتورها را اعم از همراه اول، ایرانسل، رایتل و ... پشتیبانی می کنند پس فرقی ندارد برای دستگاه خود از سیم کارت چه اپراتوری استفاده کنید شما تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که کدام اپراتور در منطقه فعالیت شما از آنت دهی بهتری برخوردار و در نتیجه سرعت بیشتری در انجام تراکنش ها دارد زیرا تنها تفاوت اپراتورها در انتن دهی و پهنای باند است.

با این حال که آنتن دهی دستگاه های کارتخوان از تلفن های همراه ضعیف تر است اما شما می توانید قبل از خرید سیم کارت آن را درون گوشی تلفن همراه (ترجیحا هوشمند) قرار دهید و انتن دهی سیم کارت و سرعت اینترنت را بررسی کنید.

در نهایت در رابطه با نحوه قرار دادن سیم کارت در دستگاه کارتخوان باید گفت که بسیار ساده است. کافیست دستگاه را خاموش کرده درب محفظه پشت را باز کنید، باتری دستگاه کارتخوان را بردارید و سپس سیم کارت خود را قرار دهید.

نکات قابل توجه :

اگر از دستگاه کارتخوان خود کم استفاده می کنید و یا اصلا استفاده ای ندارید بهتر است هر چند وقت یک بار سیم کارت دستگاه خود را دراورده، داخل تلفن همراه قرار داده و با آن یک تماس برقرار کنید تا اپراتور سیم کارت شما به صورت خودکار سیم کارتتان را غیر فعال نکند. لازم به ذکر است،در بعضی مواقع ممکن است آنتن نداشتن دستگاه کارتخوان به علت سوختگی سیم کارتتان باشد.

 درآوردن و قرار دادن سیم کارت داخل دستگاه کارتخوان باعث آسیب به دستگاه می شود در نتیجه بهتر است سیم کارت جداگانه برای دستگاه خود در نظر داشته باشید.

 





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , دستگاه کارتخوان , همراه اول , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: